FysioBalance

Tisvildevej 28
3210 Vejby

HVAD ER AKUPUNKTURBEHANDLING?

Akupunktur er dén alternative behandlingsform, der er bedst videnskabeligt undersøgt. Den nyeste forskning har fundet ud af, at akupunktur indvirker på nervesystemet, blodkredsløbet og de indre (endokrine) kirtler.

Akupunktur behandler ikke kun symptomerne til dit problem, men vi prøver også at finde den underliggende årsag til, hvorfor dit problem er opstået.
Nogle gange oplever man en bedring med det samme, andre gange skal der flere behandlinger til, før man mærker en effekt. Det er meget forskelligt fra person til person og fra diagnose til diagnose, hvordan man reagerer på akupunktur.

HVAD KAN AKUPUNKTUR AFHJÆLPE?

WHO (Verdenssundhedsorganisation) har udarbejdet en liste over lidelser, hvor akupunktur anbefales. I denne liste indgår bl.a:
  • Gigtsygdomme i led og muskler
  • Hofte- og knæsmerter
  • Rygsmerter/ Iskias
  • Nakkesmerter der trækker ud i armen (piskesmæld)
  • Frossen skulder/tennisalbue
  • Hovedpine /migræne
  • Sportsskader akut/kronisk
  • Fordøjelsesproblemer
  • Kredsløbsproblemer
  • Menstruationsproblemer
  • Allergier
Ved første konsultation klarlægges problemet, og derudfra planlægges et behandlingsforløb.

OM AKUPUNKTØREN:

Her på klinikken varetages akupunkturbehandlinger af Akupunktør og fysioterapeut Vibeke Studt.
Vibeke har været privat praktiserende fysioterapeut siden 1990. Siden 2001 har hun også arbejdet med akupunktur. I november 2006 afsluttedes en traditionel kinesisk akupunkturuddannelse.
Løbende videreuddannelse indenfor akupunktur bl.a. øreakupunktur, fordøjelses og gynækologi. Vibeke er RAB- registreret og medlem af Danske Akupunktører, læs mere her.

Er du i tvivl om akupunktur kan hjælpe lige præcis på dit problem, så ring endelig for afklaring til Akupunktør Vibeke Studt TLF: 4879 5304.

Har du en sundhedsforsikring eller er du medlem af “Danmark”?
Akupunktør Vibeke Studt er RAB-registreret og medlem af Danske Akupunktører, så hvis du har en sundhedsforsikring, kan du med stor sandsynlighed få tilskud til akupunktur. Medlemskab af Sygesikringen Danmark har siden 1/1 2011 givet tilskud akupunktur, hvis din læge har stillet en diagnose. Her kan du få tilskud til de første 5 behandlinger.

PRISER PÅ AKUPUNKTUR

1. behandling kr. 450,00
(Tilskud fra danmark: kr. 115,00)
Efterfølgende behandling kr. 350,00
(Tilskud fra danmark: kr. 75,00)
Medlemskab af Sygesikringen Danmark giver tilskud til akupunktur, hvis din læge har stillet en diagnose. Her kan du få tilskud til de første 5 behandlinger. (Max tilskud indenfor 12 måneder er kr. 715,00)
Indberetning af tilskud sker elektronisk til Sygesikringen Danmark.

Henvend dig for tidsbestilling på tlf.nr.: 4879 5304 eller mail: info@fysiobalance.dk